Profesjonelle bilder skaper verdi.

Vi jobber sammen og løser oppdraget.

Bilder skaper engasjement i kundereisen!

Jeg trives godt i min lille Polarsnekke blant holmer og skjær i skjærgården i Fredrikstad om sommeren.

Jeg trives godt i min lille Polarsnekke blant holmer og skjær i skjærgården i Fredrikstad om sommeren.

 

Jeg har jobbet som fotograf, og med visuell kommunikasjon gjennom bilder siden jeg begynte å jobbe frilans i lokalavisen i Fredrikstad i 1984. Avisene ble større, ansvarsområdet utvidet og erfaringen mer variert i Scan-foto, Aftenposten og Dagens Næringsliv.

Når jeg begynte å jobbe med kommunikasjonsbyråer var min styrke å kombinere journalistikk med kundenes behov for oppmerksomhet og levere deres budskap.

Produksjon av innhold er en kundereise. Å fortelle en historie, for å påvirke en bestemt målgruppe.

Nysgjerrighet og interesse for andre mennesker gjør hvert enkelt oppdrag til en kundereise. Oppdragsgiver har et ønske. Det blir min oppgave å trenge ned i materien, komme med en hypotese. Oppsøke de som faktisk jobber med kundene/innholdet, kvalitetssjekke min hypotese opp mot virkeligheten, justere, tilpasse og lage en best mulig illustrasjon på den reelle situasjon. Ta et valg, forsvare og argumentere for mitt bilde og min løsning. Det gjør jeg i forvissning om at dette er det beste løsningen.

Jeg synes det er er privilegium å møte mennesker og skape et resultat som gir en opplevelse. Alle jeg møter har en verdi og en stemme det er verd å lytte til.

Jeg blir med deg gjennom hele kundereisen

 

Prosessen.

Alle reiser starter med det første skrittet. Jeg har gått opp løypa for mange reiser.

Reportasjereiser, kundereiser eller kretsløp for avfallsbransjen. Det er viktig å se mulighetene. Hvor er historien, og hvordan få fortalt den?

Omnikanal.

Har du kontroll på alle berøringspunktene din merkevare har med kundene? Tilpass budskap etter flate og kanal. Ulike målgrupper har ulike behov.

Du må kartlegge de ulike gruppene og tilnærme deg hvert enkelt segment på deres premisser og finne ut mer om deres behov.

Tenk hele reisen.

Vi vet hvor reisen begynner, men ikke hvor den ender. Det kan du påvirke. Hva er hensikten med å nå ut med budskapet. Hvorfor er det viktig?

Hvilket etterlatt inntrykk ønsker du at kundens kunde skal sitte igjen med?

 

Gi verdi.

På samme måte som du bare får en mulighet til å gjøre et godt førsteinntrykk, mister du ditt publikum hvis du ikke bidrar med noe som gir verdi.

Du når ikke gjennom støyen med å rope høyest, men ved å gi verdi.

Vær langsiktig.

På samme måte som salg tar tid, tar det tid å gjøre kundene modne for konvertering. Du kan bare påvirke litt av gangen.

Vær tålmodig. Kommuniser på en måte som vekker sympati og interesse, så blir de med deg helt til mål.

Årshjulet.

Når du tenker hele prosessen, kan vi sammen finne de anledningene som gir deg mulighet til å fortelle din historie.

Jeg vet hvordan vi kan gjøre dette mest virkningsfullt, slik at ingen anledning går til spille.

 
 

Jeg har lært mye om mennesker i de trettifem årene jeg har tatt bilder. Selv om utviklingen i utstyr og teknologi har vært enorm, er det viktigste suksesskriteriet uforandret. Evnen til å kommunisere med de jeg tar bilder av, og være en trygg samarbeidspartner i prosessen.

Folk flest er ikke komfortable foran kamera. Heller ikke konsernsjefer. Hvordan skal jeg stå? Hvor skal jeg gjøre av hendene? Det har jeg svaret på. Jeg vet hva som fungerer. Jeg har gjort dette før, gjør de justeringene som trengs. Raskt og effektivt. Bruker akkurat de minuttene som er nødvendig, og løser oppdraget uten nøling. Bruker ikke tid på noe som ikke gir effekt.

Fotografering er nitti prosent å forholde seg til mennesker, og ti prosent teknikk. Dress eller parkdress. Ulike grupper krever ulik tilnærming. Jeg møter alle med respekt, et smil, god dialog, klar og tydelig kommunikasjon.

Min erfaring og gjennomføringsevne gjør at jeg ofte er en bedre koordinator enn din egen organisasjon. Jeg ser alltid etter muligheter, håndterer små og store prosjekter hele tiden, og holder deg løpende oppdatert. En naturlig arbeidsform for meg, som gir trygghet for din virksomhet.

Ledelse, kreativitet, planlegging, logistikk, friluftsliv, båtliv, matlaging, fjell, tre unger, hjelper til i Oppegård Speidergruppe, interesse for historie og samfunn. Jeg kan finne et interessant samtaletema med alle. God på å lage fest. Liker å skape resultater i samarbeid med andre.

Noen kunder:

  • Aftenposten. Mange år som pressefotograf og reportasjeleder. Erfaring fra desk/redaksjonsledelse. Fotojournalistikk. Reportasje. Journalistikk. Event. Sport. Ansvarlig for utstyr.

  • Boligprodusentenes Forening. Portretter av ledergruppen. Arrangementer . Event. Pressebilder.

  • Circle K. Pressebilder. Events. Reportasjebilder. Miljøbilder. Reklamebilder. Kundemagasin. Bilder av ledelsen. Film .

  • Citycon. Pressebilder. Fotografering av kjøpesentre. Portretter. Styrefotografering.

  • Dagens Næringsliv. Fotograf. Reportasje. Portrett. Nyheter. Næringsliv.

  • Entra Eiendom. Pressebilder. Miljøbilder av bygg.  Foto av utbyggingen av BG14 (PostHuset).

  • EY. Årsrapporter. Portretter. Miljøbilder. Miljøportretter i Oslo. Utviklet visuell bildestil i tråd med designmal. Kundemagasin. Bilder til rekruttering og annonsekampanjer.

  • Econa. Portretter til medlemsblad. Styrefotografering.

  • Forsvarets Forum. Vernepliktig fotograf. Reportasjer i Forsvaret. Portretter. Bilder til arkiv. Dokumentasjon av aktiviteter og øvelser.

  • Grønt Punkt. Bildebank. Miljøportretter. Konseptbilder. Utviklet illustrasjonsbilder. Kildesortering . Kretsløpet. Pressebilder.

  • HTH. Bilder av prosjekter til utsmykkingsprosjekter/dekor Bygg Reis Deg. Arkitekturbilder. Bilder av referansebygg. Prosjektbilder. Bomiljø.

  • Høegh LNG. Styrefotografering. Pressebilder. Portretter.

  • IKEA. Pressebilder av ledelsen. Pressebilder. Portretter. Reportasjebilder.

  • KS. Jevnlig portretter av ledelsen i KS. Pressebilder.

  • KPMG. Bilder til rekrutteringskampanje/materiell. Annonser. Kundemagasin. Coverbilde. Pressebilder.

  • KLP. Årsrapporter. Miljøbilder. Pressebilder av ledergruppen. Styrefotograferinger.

  • Kulturdepartementet. Fotodokumentasjon av aktivteter for barn og unge i ulike idretter. Bilder til rapporter.

  • Loop. Utviklet ideene og regisserte bilder til bildebank. Miljøportretter. Tema gjenvinning i husholdningene. Hele kretsløpet. Sortering.

  • Magnolia Design. Portretter. Miljøbilder til rapporter.

  • Norconsult. Pressebilder. Styrefotografering i Sandvika. Bilder av ledergruppe. Reportasjebilder. Anleggsbilder. Bilder fra bygg og anlegg. Bilder av ansatte på byggeplass. Årsrapporter.

  • Nordea Liv Eiendom. Portretter. Bilder til prospekt. Prosjektbilder. Pressebilder/medierådgivning.

  • Norsk Fjernvarme. Pressebilder. Miljøportretter. Nyhetssaker. Arrangement. Fotografering Urban Energi.

  • New York Times Travel. Reisereportasje. Steder. Aktiviter. Innkvatering. Stor Oslo-guide.

  • OBOS. Reklamebilag til ulike utbyggingsprosjekter. Miljøbilder. Arkitekturbilder. Bilder fra byggeplass Kværnerbyen. Coverbilder. Bo-områder. Reportasjebilder. Mennesker og miljø.

  • Oslo Areal. Prosjektbilder. Foto av Epicenter Oslo. Bilder av kontorbygg. Schweigaards gate. Foto av kontorlokaer. Bilder av eiendommer til prospekt. Pressebilder.

  • Oslo Havn. Pressebilder. Fotografering av arrangement.

  • Pensjonistforbundet. Fotografering av arrangement, landsmøter, pressebilder, bilder til kampanjer, bildebank, annonser, medlemsblad. Portretter. Medlemsmagasin. Miljøportretter. Reportasjer.

  • Romerikes Blad. Fotograf. Lokalavis. Journalistikk. Nyhetssaker fra Romerike. Sportsfotografering.

  • Sopra Steria. Pressebilder. Miljøportretter. Portretter. Nyhetssaker. Bilder til pressemeldinger.

  • Scanpix. (Scan-foto) Fotograf. Bildedesk. Nyhetsjournalistikk. Nyheter. Kommersielle oppdrag. Bildebase. Stock bilder. Vinter OL Lillehammer 1994.

  • SMB Norge. Pressebilder. Portretter. Miljøbilder.

  • Strategisk Kommunikasjon. Fotograf. Visuell rådgiver. Portretter.

  • Travel Retail Norge. Fotografering av TaxFree butikker, Gardermoen/Flesland. Foto av ledergruppe. Mennesker. Aktiviteter. Portretter av talspersoner. Pressebilder. Miljøportretter. Reportasjebilder.

  • Think. Pressebilder. Bilfotografering i studio av bilmodeller. Studiofotografering.

  • Time magazine. Reportasjer fra Norge. Reisliv.

  • Uniform. Profilbilder/visuelt uttrykk for kunder.

  • Visma. Kundemagasin. Portretter.

  • Warren Wicklund. Pressebilder. Konsept til web. Bilder til til websider. Portretter. Miljøportretter.

  • Aabø & Co. Fotograf/visuell rådgiver, web, årsrapporter, pressebilder, visuelle profiler, magasin, reportasjebilder, annonser, brosjyrer.

Therese Aasvik, kommunikasjons rådgiver i Norconsult, designer og forfatter.

 

Jeg har jobbet med Johnny siden 2003. Først med kundemagasin for Ernst & Young der jeg var seniordesigner. Vi jobber godt sammen, og jeg har alltid fått gode råd av en innsiktsfull og trygg profesjonell fotograf som er god å støtte seg på. Særlig når vi skulle ta i bruk en ny designmal, og vi var usikre på hvordan vi skulle tolke retningslinjene fra hovedkvarteret. Sammen kom vi fram til et uttrykk og en stil som ble brukt i årsrapporter, annonser og kampanjemateriale.

Travle partnere, revisorer og regnskapsførere med stort arbeidspress har ikke mye tid til overs. Derfor var det viktig at opptakene skulle resultere i bilder vi kunne bruke, og vi trengte en fotograf med erfaring som vat god på å jobbe med mennesker. Johnny forbereder seg alltid godt, og sammen kunne vi legge en tidsplan, kalle inn de medarbeiderne vi trengte, og sette i gang. Med klar, tydelig og hyggelig ledelse av tyve mennesker i dress eller drakt, god stemning, med et vennlig blikk for alle, fokus på detaljer, en ro og masse målrettet energi, var det bare å lene seg tilbake og se på showet.

Bildene ble fantastiske! Han fikk fram energien og lagånden vi var ute etter. Fotograf Johnny hadde full kontroll på lyset og bakgrunnene. Det så vi når vi skulle velge ut bildene etterpå. Han hadde vært flink til å variere gruppene, og skutt portretter innimellom, når han så en mulighet. I løpet av to timer på Operataket hadde vi et imponerende bildemateriale å velge i, og disse bildene skapte mye engasjement, både internt og eksternt.

Når vi skulle ta bilder av styret og ledergruppen i Norconsult, ønsket jeg å bruke Johnny igjen. Vi hadde satt av en time. Vi hadde hatt en befaring i forkant, og funnet det rette stedet å ta bildene. Styremøtet ble forskjøvet, i tillegg var andre forsinket. Det som var betryggende var at Johnny tok seg god tid til å småprate og instruere de som hadde kommet. Når sistemann kom heseblesende, var Johnny flink til å få ham til å slappe av, og tørke bort svettedråpene i pannen.

Nå ble de plassert etter høyde og antrekk. Tok fire ulike varianter av styret, fordi vi ønsket å ha noen varianter å velge i. Veldig god dialog. Full fokus. Klar og tydelig. Særdeles effektiv, og ikke et sekunds nøling. Deretter rask omrigg før vi tok portretter av alle før styremøtet kunne starte presis. Tyve minutter tok det. For alt. Vi har hatt tradisjon for å bruke ny fotograf hvert eneste år, men vi valgte å bruke Johnny Syversen som fotograf til å ta styrebildene i år også.

Henning Poulsen, redaktør, Pressenytt.

 

Jeg har samarbeidet med fotograf Johnny Syversen på små og store prosjekter siden 2003. Han er vant til å tenke som en journalist eller en tekstforfatter i et reklamebyrå, i tillegg til å se kundenes behov. Han er en god sparringspartner, både til å finne vinklinger og komme med velbegrunnede forslag på hvor bildet i fortellingen er, både ut i fra journalistiske og PR hensyn.

Han har erfaring og et overblikk over mange bransjer, er kunnskapsrik, og en uvurdelig ressurs. Han vet hvordan en ide skal omsettes til en virkelighet som treffer mennesker, og er suveren på å vekke engasjement med sine bilder. De skiller seg ut, fordi han kan sette de i en sammenheng, har blikket for detaljer og miljøer.

Han leverer alltid som forventet - til avtalt tid. Han er mitt trygge valg og samarbeidspartner på foto. Enten det er portretter og pressebilder av ledere i de selskapene vi skriver om, eller nyhetssaker vi lager på oppdrag for våre kunder. Vi har jobbet sammen med Circle K, DOGA, Grønt Punkt og Sopra Steria, bare for å nevne noen, i mange år.

Vi har produsert nyhetssaker og portretter for DOGA, bygd opp bildebase med fokus på kildesortering i hjemmet og nyhetssaker for Grønt Punk med perspektiv på hele kretsløpet. Jobbet med nyhetssaker, reportasjer og pressebilder for Circle K. Sopra Steria har brukt pressebilder og nyhetssaker som et viktig element i sin vekst - både i antall ansatte og omsetning. Her har vi levert nyhetsjournalistikk og reportasjer.