Stol på egne krefter!

-Bør en bedrift engasjere en profesjonell modell til å fronte virksomheten? Slik lød spørsmålet fra en kunde. Hva synes du?

Noen ganger er det lettere å svare enn ellers. Det er egne ansatte som utgjør den største ressursen i enhver virksomhet. Selv om mange fortsatt sitter på hjemmekontor, består verdien i å logge inn på morgenen og produserer jevnt og trutt inntil tastaturet får hvile på ettermiddagen, den største verdien Bedrift AS har. Ikke de kule lokalene, kaffemaskinen eller den iøynefallende logoen i resepsjonen.

Vi ønsker å kjøpe tjenester av mennesker, til riktig pris, med leveranse som møter våre krav. Hva gir størst verdi for kundene? Noen stilige bilder av modell “kjekk-og-grei”, eller et bilde Petter som stod på litt ekstra, slik at delene ble sendt av gårde fra lageret i tide? Eller at Kari kunne sjekke hvilken modell som passet best til dette bygget? Knakende kjekk, forresten, hun Kari.

Det er de menneskene vi jobber med til daglig, og som, forteller vår historie, som er de vi identifiserer oss med. De som var med på befaring eller ferdigstillelse på anlegget. De som vi tok en kaffe med, og snakket om tante som hadde kikket på hyttetomt i de traktene der du kom fra. Det sosiale limet, som gir oss noe felles, og som bygger bånd mellom mennesker.

De færreste av oss vil kunne overleve som profesjonelle modeller, men de fleste er likandes folk. Men en skjorte, kjole, genser eller kjeledress, vil de fleste fungere fint foran kamera. Med litt instruksjon, veiledning og noen konkrete oppgaver. Det skorter som oftest på fotografens evne til å regissere, og spille på lag med sitt publikum. Modellene er alltid supermodeller!

Bruk egne ansatte fordi:

  • det er de som møter kundene

  • det er de som kan hjelpe deg

  • skaper ekte engasjement og stolthet

  • bidrar til lokal forankring

  • er dine beste ambassadører

  • skaper troverdighet

  • formidler kultur og gir andre lyst til å søke på stillinger i din bedrift

Trenger du hjelp til å få tatt bilder av gode ambassadører for din virksomhet? Slik at du kan formidle din historie, og få kundene til å bli med på din reise? Og sammen skape en god kundereise?

Forrige
Forrige

Verdien av nettverk

Neste
Neste

Bildebruk i mediene